Нещодавно з'явилася новина про те, що відомий український підприємець Максим Кріппа став власником компанії GSC Game World. Придбання не стало чимось з ряду геть виходящим і продовжило традицію Максима Кріппи інвестувати в сегмент цифрової економіки та кіберспорту. Однак новина стала приводом згадати про історію компанії GSC Game World і подивитися на перспективи її розвитку під новим кутом.

Довгий час GSC Game World вважалася однією з найвпливовіших компаній з розробки комп'ютерних ігор у Східній Європі. Заснована в 1995 році, компанія стала піонером у розробці комп'ютерних ігор в Україні і здобула світову відомість завдяки своїм культовим проєктам.

Заснування та ранні роки

Почавши з невеликих проєктів, компанія швидко здобула репутацію завдяки своєму професіоналізму та амбітним планам. У перші роки існування GSC Game World працювала над різними ігровими та мультимедійними проєктами, які допомогли команді набратися досвіду та навичок.

Одним з перших успішних проєктів компанії стала стратегічна гра в реальному часі "Cossacks: European Wars", випущена у 2001 році. Гра здобула визнання за свою глибину, складність та історичну точність, що дозволило GSC Game World заявити про себе на міжнародній арені. "Cossacks" стала однією з найпопулярніших стратегій свого часу і заклала основу для майбутніх успіхів компанії.

Період зростання та визнання

Після успіху першої частини "Cossacks", компанія випустила кілька доповнень та продовжень, включаючи "Cossacks: The Art of War" (2002), "Cossacks II: Napoleonic Wars" (2005) та "Cossacks II: Battle for Europe" (2006). Ці ігри отримали позитивні відгуки як від критиків, так і від гравців, що зміцнило позицію GSC Game World як одного з провідних розробників стратегій в реальному часі.

Справжнім проривом для компанії стала розробка серії ігор "S.T.A.L.K.E.R.". Перший проєкт у серії, "S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl", був анонсований у 2001 році і викликав величезний інтерес завдяки своїй унікальній атмосфері, відкритому світу та глибокій сюжетній лінії. Однак розробка гри зайняла більше часу, ніж очікувалося, і вона була випущена лише у 2007 році.

Гра "S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl" стала культовою і принесла компанії світову відомість. Слідом за нею вийшли "S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky" (2008) та "S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat" (2009), які також отримали високі оцінки та визнання гравців.

Stalker

Виклики та перерви

Після успіху серії "S.T.A.L.K.E.R." компанія зіткнулася з низкою труднощів. У 2011 році було оголошено про розробку "S.T.A.L.K.E.R. 2", але проєкт зіткнувся з фінансовими проблемами і був призупинений. У 2011 році GSC Game World оголосила про своє закриття, що стало шоком для багатьох фанатів. Однак команда не залишила ідею відродження компанії. У 2014 році було оголошено про відновлення роботи GSC Game World.

Після перезапуску компанії GSC Game World приступила до розробки нових проєктів. Одним з перших кроків стало створення ремастера класичної гри "Cossacks 3", випущеної у 2016 році. Гра повернула компанію до її коріння і нагадала фанатам про високу якість продукції GSC Game World.

У 2018 році компанія офіційно анонсувала відновлення розробки "S.T.A.L.K.E.R. 2", що викликало величезний ажіотаж серед шанувальників. Але чекати S.T.A.L.K.E.R. вже традиційно довелося довго. Перша гра серії готувалася довго, а вихід переносився, що дратувало шанувальників комп'ютерних ігор. Але тоді всі розчарування компенсувалися неймовірним рівнем гри. З другим S.T.A.L.K.E.R. ситуація склалася ще складніша.

Компанія GSC Game World очевидно переживала не найкращі часи і перезапуск давав лише тимчасовий ефект. Періодично спалахували нові скандали, пов'язані то з відходом частини команди розробників, то проблемами з авторськими правами.

Вирівнялася ситуація лише у 2020 році, в цей час на компанію GSC Game World звернув свою увагу інвестор Максим Кріппа. Саме Максим Кріппа дав команді те, чого бракувало для стабільної роботи – засоби та впевненість у завтрашньому дні.

Символічно, що з приходом Максима Кріппи збігся вихід трейлера S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl. Однак, життя підкинула несподівану і по-справжньому велику проблему – повномасштабне вторгнення в Україну. Саме активні воєнні дії, вже після приходу Максима Кріппи, знову затримали роботу і навіть поставили під загрозу життя команди.

У підсумку було прийнято рішення про релокацію команди за кордон – у більш безпечне місце. Також у 2023 році з'явилася інформація про те, що Максим Кріппа став повноправним власником компанії GSC Game World.

Поточний стан справ

Як відомо, Максим Кріппа має репутацію інвестора, який вкладає гроші у перспективні компанії, що переживають складні часи. І загалом для творчого почерку Максима Кріппи характерно виводити активи з кризи і змушувати працювати. Ці міркування дають шанувальникам S.T.A.L.K.E.R надію.

Реліз S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl призначено на осінь 2024 року. Очікується, що це буде сучасна та захоплююча гра з безліччю фішок, у тому числі й використанням ІІ. Традиційні моменти з різними варіантами кінцівок також будуть збережені. Подивимося, чи вдасться Максиму Кріппі витягнути GSC Game World, а розробникам здивувати вибагливих фанатів?

Поділитися: Facebook Twitter VK Telegram